| Een audiovisuele beleving voor een historisch hoogtepunt
Voor de opening van het nieuwe hoofdkantoor van DPG Media in Amsterdam, met Koning Willem-Alexander als eregast, kregen we de taak om de iconische spiraaltrap in het atrium te transformeren tot een visueel spektakel. Het doel was om het verhaal en de waarden van DPG Media op een indrukwekkende en inspirerende manier over te brengen. Technische uitdagingen zoals het verduisteren van de locatie en het realiseren van naadloze projectie en verlichting stonden hierbij centraal.
Techniek en creatie samenbrengen
In samenwerking met FX Agency ontwikkelden we een audiovisueel concept waarin techniek en creativiteit samenkwamen. Met twee Panasonic RQ35 4K-projectoren en een PIXERA-mediaserver werden de visuals haarscherp op de trap geprojecteerd. Dynamische verlichting met 30 Robe Esprite-lampen zorgde voor extra impact. Ons team van 11 technici was vier dagen ter plaatse voor de opbouw, repetities, show en afbouw. Tijdens het evenement verzorgden we ook streaming en opname, zodat niets aan het toeval werd overgelaten.
Resultaat
Het publiek was onder de indruk. De trap werd het visuele middelpunt van de opening en bracht de kernwaarden van DPG Media op een krachtige manier tot leven. De reacties waren unaniem positief – van gasten tot de klant zelf. Dit project laat zien hoe we met oog voor detail en hoogwaardige techniek een evenement naar een hoger niveau tillen.
In opdracht van: FX Agency
Gerelateerde projecten
Commit Experience
Indrukwekkend spektakel op defensieterrein
Innovation Shuttle Palo Alto
Een immersive experience in een pop-up-formule
NAVO-top Brussel
Innovatieve LED-oplossing visualiseert de toekomst
Frisian Foodture
Trends, netwerken en duurzame innovaties op het gebied van ons voedsel.